پیامک

انواع چراغ دیواری برای قسمت های مختلف خانه

انواع چراغ دیواری برای قسمت های مختلف خانه

انواع چراغ دیواری برای قسمت های مختلف خانه

چراغ دیواری یکی از متنوع ترین چراغ هایی است که برای خانه می توانید استفاده کنید. این مدل چراغ به دلیل شکل و طراحی که دارد می تواند به عنوان یک چراغ با نور کاربردی و تزیینی استفاده شود. چراغ های دیواری سبک های متفاوتی دارند و هرکدام را می توانید برای قسمت های مختلف خانه خود استفاده کنید. اما در این بین چراغ دیواری مدرن به طراحی ساده و مینیمال محبوب ترین نوع چراغ دیواری محسوب می شوند.

در ادامه این نوشته می خواهیم مدل های مختلف چراغ دیواری را معرفی کنیم و ویژگی هایی که چراغ دیواری در قسمت های مختلف باید داشته باشد را بیان کنیم. با اطلاعات این نوشته می توانید انتخاب بهتری داشته باشید. هم چنین برای خرید چراغ دیواری مدرن فروشگاه فروهر دیزاین را به شما معرفی می کنیم. در این فروشگاه اینترنتی می توانید جدیدترین مدل های چراغ مدرن دیواری را سفارش دهید و با خرید مستقیم از تولید کننده، در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید. در ادامه ببینیم چراغ دیواری برای خانه چه مدل هایی دارد.

چراغ دیواری پذیرایی

چراغ دیواری پذیرایی یکی از اجزای مهم دکوراسیون داخلی در سالن پذیرایی است که با استفاده از آن می‌توان به این قسمت خانه جلوه‌ای ویژه داد. این نوع چراغ‌ها علاوه بر اینکه منبع نور هستند، به عنوان یکی از عناصر تزئینی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. انتخاب درست چراغ دیواری پذیرایی می‌تواند تأثیر زیادی در زیبایی و آرامش محیط داشته باشد.

انواع چراغ دیواری برای قسمت های مختلف خانه

یکی از اولین گام‌ها در انتخاب چراغ دیواری پذیرایی، توجه به سبک دکوراسیون داخلی خانه است. برای یک فضای کلاسیک، چراغ‌هایی با طرح‌های سنتی و کریستال مناسب‌تر هستند. در حالی که برای فضاهای مدرن و مینیمالیستی، چراغ‌هایی با خطوط ساده و رنگ‌های خنثی ترجیح داده می‌شوند.

چراغ‌ دیواری پذیرایی در انواع مختلفی تولید می‌شود که هر کدام ویژگی‌ها و کاربردهای خاص خود را دارند. برخی از این انواع عبارتند از:

– چراغ دیواری با نور مستقیم: این نوع چراغ‌ها نور را به طور مستقیم به سمت پایین یا بالا تابانده و برای ایجاد تمرکز نور در یک نقطه خاص مناسب هستند.

– چراغ دیواری با نور غیر مستقیم: این نوع چراغ‌ها نور را به سمت دیوارها منعکس کرده و با ایجاد روشنایی یکنواخت، حس آرامش را در فضا تقویت می‌کنند.

– چراغ دیواری دکوراتیو: این چراغ‌ها بیشتر برای جلوه‌ بخشی به دکوراسیون به کار می‌روند و معمولاً نور ملایمی دارند که فضای پذیرایی را دلنشین‌تر می‌کند.

چراغ دیواری مدرن

در دکوراسیون مدرن استفاده از چراغ دیواری یک روش اصلی برای شیک تر شدن دکوراسیون و افزایش نور است. امروزه در اکثر خانه ها استفاده از چراغ دیواری پذیرایی و اتاق خواب بسیار رایج شده است. این مدل چراغ در اتاق خواب شما می تواند به عنوان چراغ خواب دیواری استفاده شود. هم چنین یک چراغ زیبا می تواند علاوه بر تامین نور، دکوراسیون اتاق را از حالت یکنواختی و شکل معمولی خارج کند.

انواع چراغ دیواری برای قسمت های مختلف خانه

نور چراغ دیواری در عین حال که یک محیط راحت و آرامش‌بخش را برای شما فراهم ‌می‌کند، می‌تواند به عنوان یک ویژگی دکوراتیو چشم‌ گیر در فضای داخلی نیز دیده ‌شود.

شاید استفاده از یک لوستر به عنوان تنها منبع نوری برای نورپردازی فضای مورد نظر شما کافی نباشد. به همین دلیل خرید چراغ دیواری و ترکیب آن با منابع نور اصلی می تواند فضای دلنشینی در اتاق خواب به وجود بیاورد. با توجه به این که چراغ ‌های دیواری مدرن قابلیت نصب لامپ ‌های ال ای دی را دارند، در کنار نورپردازی هدفمند می‌ تواند روشی مقرون به صرفه برای زیبا جلوه دادن فضای منزل شما باشند.

انواع چراغ دیواری برای قسمت های مختلف خانه

چراغ دیواری مدرن معمولا دارای طرح های مختلفی هستند و نور آنها در انواع رنگ ها تولید می شوند. در نتیجه میتوانید از این چراغ ها برای بهتر کردن خانه استفاده کنید. همچنین کاربرد دیگر این چراغ ها این است که نور مناسب و کمی دارد که می توانید شب برای اینکه خانه کاملا تاریک نشود به عنوان شب خواب نیز از آن استفاده کنید.

در انتخاب چراغ شب خواب دیواری ساده دقت کنید تا با توجه به دکوراسیون خانه ی خود چراغ را انتخاب کنید زیرا این چراغ ها در طرح و مدل های مختلفی طراحی شده است و هرکدام برای سبک های مختلف دکوراسیون طراحی شده اند. برای مثال اگر سبک خانه ی شما سنتی است از چراغی استفاده کنید که با سبک دکوراسیون خانه ی شما سازگاری داشته باشد.

چراغ دیواری اتاق خواب

در زمینه چراغ دیواری اتاق خواب، تنوع حتی از مدل های مخصوص پذیرایی نیز بسیار بیشتر است. از آنجایی که رنگ دیوار بیشتر اتاق خواب ها، سفید است، رنگ مشکی لامپ دیواری ، خیلی زیبا با دکوراسیون اتاق خواب ست می شود. اگر به طرح های چوبی خیلی علاقه دارید، یقینا از طرفداران پروپاقرص لامپ دیواری چوبی هستید و چون این مدل لامپ ها خیلی کم دیده می شوند، تاثیر گذاری آنها در دکوراسیون خیلی بیشتر از سایر مدل هاست.

انواع چراغ دیواری برای قسمت های مختلف خانه

کاربرد چراغ دیواری اتاق خواب مانند کاربرد آباژور در منزل است و باید به گونه‌ای باشد که علاوه بر تزیین دیوار اتاق خواب یک درخشندگی گرم و خوب در فضا ایجاد کند؛ بنابراین همه مدل چراغ دیواری دکوراتیو برای اتاق خواب مناسب نیست. همان گونه که باید نکات انتخاب چراغ سقفی مناسب را رعایت کرد که بهترین انتخاب را با توجه به دکوراسیون و نورپردازی منزل داشته باشیم، چراغ دیواری اتاق خواب نیز از این قاعده مستثنا نیست.

ارتفاع مناسب برای نصب چراغ خواب دیواری در اتاق خواب بسیار مهم است و در جلوه این چراغ در اتاق تاثیر بسیار زیادی دارد. ارتفاع مناسب برای نصب چراغ دیواری در اتاق خواب بین 150 تا 170 سانتی متر است.  این اندازه بر اساس رفرنس های مختلف در معماری اعلام شده است.

هم چنین باید لامپ دیواری در کمتری فاصله نسبت به دیوار نصب شود. در این حالت نور بسیار مناسبی برای حالت خواب و هم چنین مطالعه در اتاق خود خواهید داشت. اگر چراغ دیواری را در ارتفاع بسیار بالا و نزدیک سقف نصب کنید معمولا نور آن بیشتر پخش می شود که جلوه قشنگی ندارد. هم چنین نصب آن در ارتفاع پایین تر نیز باعث ضربه خوردن به چراغ می شود و به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

انواع چراغ دیواری برای قسمت های مختلف خانه

چراغ دیواری سرویس بهداشتی

چراغ دیواری سرویس بهداشتی به یکی از بخش های سرویس های مدرن تبدیل شده است. اگرچه نورپردازی در گذشته نیز در حمام و دستشویی وجود داشت، اما هدف آن بیشتر تامین روشنایی بود. اما مدل های جدید طراحی سرویس بهداشتی در معماری آن از انواع چراغ های مدرن برای نورپردازی و دکوراسیون آن استفاده می کنند. سرویس های بهداشتی مدرن معمولا به نوعی طراحی می شوند تا چند مدل نور تاکیدی، دکوراتیو و کاربردی را در اختیار شما قرار دهند.

به همین دلیل پیشنهاد ما به شما این است که در صورتی که در حال تغییر دستشویی یا حمام خود هستید و یا در آینده قصد دارید این کار را انجام دهید، حتما به بخش نورپردازی آن نیز توجه کنید. چراغ دیواری می تواند یک گزینه درست و صحیح برای استفاده در سرویس بهداشتی باشد. چراغ های دیواری سرویس بهداشتی هیچ فضایی از سطح شما را اشغال نمی کنند و با بازتاب نور به دیوار می توانند این فضا را بزرگ تر نشان دهند.

امروزه استفاده از انواع چراغ دیواری سرویس بهداشتی و حمام مرسوم شده است. این چراغ ها در این فضاها فضایی مدرن و شیک را به این اتاق ها در منزل می دهند. 

انواع چراغ دیواری برای قسمت های مختلف خانه

ویژگی‌های چراغ دیواری حمام ممکن است بسته به نوع و طراحی آن متفاوت باشد. می توانید برای حمام مدل های مختلفی از چراغ دیواری را سفارش دهید که هر کدام نیز برای کاربرد خاصی مد نظر شما باشد. استفاده از چراغ دیواری سرویس بهداشتی برای دکوراسیون دیوارها می توانید فضای دستشویی یا حمام را به طور کامل تغییر دهید. چراغ دیواری می تواند به شکلی قرار بگیرد که بخش خاصی از دیوار و یا یک وسیله و اکسسوری را با زاویه نور خاصی روشن کند. مدل چراغ دیواری می تواند بر اساس سبک مورد نظر شما انتخاب شده و طراحی روشویی را کامل کند. اما در حابت کلی  چراغ های دیواری معمولا با توجه به قرار گرفتن آینه تعبیه می شود.

انواع چراغ دیواری برای قسمت های مختلف خانه

برای نصب چراغ در این مکان ها می توانید با توجه به ابعاد فضا چراغ را در ارتفاع مناسب نصب کنید. قراردادن چراغ در نزدیکی آینه می تواند نور شیک و یکنواختی را برای شما تامین کند. در حالت کلی اگر سقف این فضا خیلی بلند نیست، لازم نیست که آن را در ارتفاع خیلی بالا نصب کنید.

امیدواریم با این اطلاعات بتوانید خرید بهترین چراغ دیواری را برای قسمت های مختلف خانه خود انجام دهید. هم چنین برای سفارش انواع مدل های جدید می توانید از سایت فروشگاه اینترنتی فروهر دیزاین نیز دیدن نمایید.

منبع:تالاب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا